انکار ما

نوشته های یک تهیه کننده تلویزیونی

انکار ما

نوشته های یک تهیه کننده تلویزیونی

بایگانی

وقت گذرانی رسانه ای!

شنبه, ۲۷ مهر ۱۳۸۷، ۰۶:۱۰ ب.ظ

بدون مقدمه بگم که داشتم فکر می کردم برای حرف زدن حتما باید دنبال یه قالب خوب گشت. چون بدون یه قالب خوب، محتوا و حرفهای محتوایی سخت فهمیده میشن. ولی بالاخره کسایی هستن که حرفای سخت و محتوای بالاتر از سطح فهم عوام رو می فهمن.

باز هم داشتم فکر می کردم که چرا گاهی قالب خودش رو بر محتوا غالب می کنه؟ همونطور که تلویزیون و رادیو که هرکدوم یه ابزار و قالب برای انتقال پیام هستن از محتوا مهمتر شدن و اینکه 24 ساعته برنامه داشتن ما مهمتر شده از اینکه چه برنامه هایی داشته باشیم!

به این یکی هم فکر می کردم که بالاخره مخاطب باید یه چیزی دستش بیاد و به اطلاعاتش اضافه بشه نه اینکه فقط تصویرهایی ببینه عاری از محتوا و یا صداهایی بشنوه بدون اینکه حرف جدیدی باشه. خلاصه مردم انتظار دارن که تعارف کم کنیم و بر مبلغ افزاییم.

خلاصه اینکه ما امروز در بند امپراتوری فرم و قالب به سر می بریم چون فهم درستی از مخاطب نداریم و به این تفکر که رسانه فقط ابزار سرگرمی و وقت گذرونیه شدیدا پایبندیم!!!

ولی من متاسفانه بیشتر به محتوا فکر می کنم!

 راستی برنامه مثلث شنبه ها رو بشنوید. این روزها به این تک برنامه دل خوش کردم.

 --------------------------------------------------------

یه چیز دیگه اضافه کنم که من اصلا حساب رادیو و تلویزیون رو از هم جدا نمی کنم.و هرکدوم به شکلی مخاطب رو به بازی گرفته.

نکته دیگه هم اینکه برنامه مثلث که من سردبیرش هستم شنبه ها از ساعت ۳۰/۱۳ تا ۳۰/۱۴ پخش می شه.یک برنامه کارشناسی و کاملا جدی.

  • میثم فکری

نظرات  (۳۶)

عجب...
فکر کنم وبلاگتون هم یه قالب بهتر بخاد
نه؟
نظر بالا را اشتباه گذاشتم
هیچی بیخیال
  • انوشه میرمجلسی
  • جز تایید چی دارم که بگم سردبیر ...
    در مثلث موفق باشید هم محتوایی هم فرمی ... هم خدا پیغمبری!
    سلام
    خوب شد یکی اینو فهمید!

    شب وروزتون پر از خدا
    یاعلی
    نامرد
    به خاطر اینکه معرفت نداری

    ما یک سال با هم نان و نمک خوردیم نباید یک سری بزنی حالی بپرسی
    خودت میدونی من کیم آقا میثم نامرد!!
    نباید یه سراغ از رفقای سابق! بگیری؟
    سلام
    باز جای شکرش باقیه که حداقل یکی دو نفر تو صدا و سیما به چنین چیزایی فکر می کنن..
    سلام بر میثم فکری
    آخیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــش ببین دوری و دوستی ببین دیگه الان نبودم ولی...
    ولی چی؟؟؟
    هیچی ولش کن خواستم یه چرندی گفته باشم.
    به هر حال منم دنبال قالب میگردم چون اعتراضات وبم زده بالا
    گیرت اومد یکی هم به من معرفی کن مشکی باشه لطفا سر درشم عکس یه رادیو باشه دیگه چه بهتر
    البته میخواستم مشخصات دیگه ی قالب رو هم بگم ولی گفتم تو زحمت میفتی.
    با مثلث هم باهات موافقم البته غیر از مثلث جوان ایرانی هم برنامه ی خوبیه.
    مکث که افتضاحه
    فعلا تا بعد البته معلوم نیست این بعد کی باشه چون کافی نت اومدن هر روز هر روز نمیشه
    یا علی تا بعد
    سلام!
    خوبید؟
    از شر کامنت های طولانی من یه چند روزی راحت بودید...خوب بود؟
    خوب دیگه متاسفم وقت شما به اتمام رسید...

    چون شما گفتین می شنویم...چون درسا بدجوری سنگین شده
    دلم واستون سوختا....کامنتم رو کوتاه می کنم!
    فهلا
    یا علی
  • یک شنونده جدید
  • ببخشید مثلث چیه؟ شنبه ها چه ساعتی میده؟
    می شه یه نفر به من بگه؟!

    من به تازگی شنونده رادیو جوان شده ام.
    سلام!
    حرفاتون درسته!
    من اصلا تلوزیون نگاه نمیکنم چون به عنوان یه مخاطب 19ساله هیچ چیز جالبی برای من نداره حتی سریال ها رو هم دوس ندارم نگاه کنم جر یکی دوتا...
    میدونید رادیو هم ....!!!!
    اونی که ادم دلش میخواد پیدا نمیشه!
    یه جورایی کاش یه مخاطب توجه کنن!
    راستی مثلث شنبه؟کی میده؟
    من شنبه ها یه چیز دیگه گوش میدادم تموم شد؟
    منطقه ی اختصاصی...نمیدونم یه مدتیه گوش نمیدم!اینم اثرات مخاطب زداییه!!!
    در ضمن !جمله توت قشنگ بود....علیه خودمون تظاهرات کنیم!
    راستی منم یه متن تخصصی نوشتم کاش ما هم یه گوشه چشمی نظر میکردین به وب حقیر بنده!کاش!
    سلام
    عجیبه ولی این بار کلا حرفات برام مفهوم بود ،نمیدونم تو داری به زبون من مینویسی یا بالاخره من زبونت و یاد گرفتم! و120 درصد باهات همزادپنداری میکنم 120 درصد هم باهات موافقم 120 درصد هم ،همه حرفات و تایید میکنم
    ... رسانه فقط ابزار سرگرمی و وقت گذرونیه شدیداً
    گفتی مثلث!!!من دیر آمدم در جریان نیستم شنبه هم رادیو خاموش بود بود...همون جوان دیگه؟!درسته!!! چه ساعتی؟؟؟ کاش کامل میگفتی ...
    الان در حسرت شنبه گذشته و بیقرار شنبه آینده ام اگه سر زدی و نظراتتم خوندی ساعت برنامه و موج رادیو و اضافه کن
    البته لطفا...
    یا علی
    سلام استاد!
    درباره کارکرد سرگرمی رسانه ها موارد زیادی هست که شما حتمن بهتر از من می دونی...
    با هم بیشتر صحبت می کنیم.
    سلام !
    دیشب یکی واسم اس ام اس داد :
    در زندگی مثل زودپز باش ، حتی وقتی جوش می یاری با خونسردی سوت بزن !

    بش فک کن !
    به قول ارمیا تو کتاب بیوتن:
    kill your TV

    البته چند وقتیه که من سر رادیوم هم همین بلا رو آوردم. به جاش کتاب می خونم. اینجوری شرفش خیلی بیشتره. راستی کاش می گفتی مثلث چه ساعتی پخش میشه. به جای سندس اومده؟
    سلام
    مرسی که نوشتین کی پخش میشه!
    در ضمن هر دو هم تلوزیون هم رادیو..هر دو باهم جزو یه تشکیلاتن...
    مخاطب میشه عین من که دیگه دوس نداره هیچ کدومو نه گوش بده نه نگاه کنه!
    چیکار کنه پس؟!؟!
    الان همه چی اینجوریه!
    به نظرک اگر برنامه ساز ها یا کلا هرکی که وظیفه ای داره یکم به مخاطبش توجه کنه و ببینه مخاطب چی میخواد و چی میگه همه چی یواش یواش دورس میشه!
    طول میکشه اما باز دلت خوشه که قراره دورس شه!
    راستی اگه عصبانی نمیشد...
    ببینم شما نمیخوایین یه کم مارو خوشحال کنید؟
    یه قرار جدید
    یعنی یه قراره جدید واسه تجدید پیمان؟!؟!
    چقدر منتظر بمونیم که کسی برای لحظه ای مارو به تفکر دعوت کنه در این اشفته بازار؟!؟!؟
    سلام
    ببخشید شما شاگرد نتی نمی خواین ؟
    من می خوام دست به قلممو تقویت کنم اگه می تونید کمک کنید
    کمک کنید دیگه مرسی از این که قبول کردین خب درس اول بگید باید چه کار کنم از چی شروع کنم
    منتظرم
    سلام
    شاید حق با شما باشه
    اما برنامه ی مثلث با اجرای خانم صداقتی باشه نمیشه؟ ایشون خیلی رک تر از خانم هاشمی با مسئولین حرف می زنن
    اصلا تسلط بیشتری هم دارن
    با این حرفتون که می گید حالا همه دنبال قالبن هشتاد درصد موافقم اون بیست درصد بقیه هم به خاطر احترام به سلایق بقیه اس!!

    مثلث هم خیلی خوب و مفیده
    راستی سردبیر ساعت 25 هم شما بودید دیگه!
    به نظر من همون اسم ساعت 25 خیلی بهتر بود (باز هم این سلایق بقیه ی مخاطبین دیگه نه؟!)
    سلام
    به به از این پی نوشت رک و راست ایول من حدس زدم تو سردبیرش باشی با این تعریفی که کردی هااااااااااا ولی خداییش فک کردم هم شنبه هم دوشنبه رو سردبیری میکنی آخه جفتش که مال جوان و جامعه است جفتشم فرق اساسی با هم نمیکنن ولی درکل مثلث هم به دو بخش تقسیم میشه با حال و چرند با حالاش روزهای :
    شنبه و دوشنبه و چهارشنبه است
    چرندشم مال روزهای:یکشنبه و سه شنبه
    البته اون زمانی که روز سه شنبه سید حسینی اجرای مثلث گروه فرهنگ رو بر عهده داشت هم موضوع ها جالب بود هم اجرا(البته عرض کنم منظور از مثلث اون زمان ها همون ساعت 25 میباشد)

    خلاصه عرض کنم من که از تلوزیون به هیچ وجه خوشم نمیاد همش چرنده اون زمانی
    هم که نگاه میکنم که شاید فوقش 2 ساعت در روز باشه نصف بیشترش توی شبکه خبر میگذره که به نظرم همونشم وقت تلف کنیه حالا اگه یه ستلیتی(satellite) چیزی بود میشد دو تا کانال عوض کرد چهارتا چیز جالب دید(البته نه از اون جالب هاهاااااااااااااانه از اون یکی ها)ولی خوب چیکار کنیم نیست
    رادیو هم که میگم فقط چند تاش مورد پسنده بقیه اش نه.
    اما خانوم هم پرسه گفتن به قول ارمیا تو بی وتن kill your tv اونو که ارمیا نمیگفت اول آرمیتا گفت بعد ارمیا یاد گرفت یه بار به کار برد خوب فعلا
    به امید برنامه های جالب در صدا و سیما و به قول برنامه ی امروز مثلث روی آوری صدا و سیما به سمت دیجیتال شدن.].
    یا علی تا بعد
    سلامچند وقت پیش با دوستام اومدیم رادیو واسه تحقیقمون ,جامعه شناسی سازمان های رسانه ای,یادتونه ؟استاد نازنین5/17 داد ,خلاصه.میدونید من روز ارتباطات که حالا بش میگن جامعه اطلاعاتی چی به دوستان اس ام اس میکردم؟(شغل من نگاه نکردن به خونریزیست ,شغل من این است که روزنامه نمیخوانم ,دود میرقصد در زیر سیگاری روی میز ,و پرده میاید تا نیمه های اتاق ,تا من یعنی باد پرده را هل میدهد داشتم میگفتم شغل من بستن تلویزیون و خاموش کردن رادیو در تمام ساعات پخش خبر است )ولی مثلث رو گوش میدما تازه اونم سر کلاس ,تازه تر جزوه ام مینویسم ,من با خانم ترکمندی مدیر جوان و دانش کار دارم وبلاگی ای میلی هر چی باشه ممنون میشم خیلی
    اقا تونستید روتر از این هم می تونید بگید اشکال نداره نوبت شما هم میرسه اندکی صبر سحر نزدیک است.....فقط همت کن تا مشمول قایم شدن نشی؟؟؟؟؟؟
    باریکلا
  • انوشه میرمجلسی
  • شنبه بیست و هفتم مهر 1387
    .... پنج شنبه نهم آبان 1387
    همینجوری خواستم یادآوری کنم !
    سلام...
    منم اصلا حساب رادیو و تلویزیون رو از هم جدا نمی کنم.و هرکدوم به شکلی مخاطب رو به بازی گرفته.
    اما ما همیشه به موج جوان به چشم یه روزنه امید و متفاوت نگاه میکردیم نمیدونم هنوزم میشه نگاه کرد یا نه...
    یه فرق هایی کرده که...
    میخوای انکار کنی !!! نمیشه
    اما هنوزم امیدواریم
    (ساعت 25 اسبق)بابت تکمیل پست هم ممنون
    خدا قوت پاینده باشی
  • صلیب نقره ای
  • ِسلام خوبی...شماسردبیرنمیتوانی چرادرموردکودک خیابانی ودختران فراری گزارش تهیه کنید...
  • زهرا شریفی
  • سلام اقای فکری خوبین من از شنونده های شمام که قرار شبانه وجوونی ازاد دست پخت شما رو گوش می کردم وضبط می کردم راستش دلم برای قرارا شبانه تنگ شده والان کاست های پر شده اون برنامه ها به شدت به من ارامش می ده کاش برنامه ای مشابه قرار شبانه البته 12 تا 2 بسازین یعنی مشه ؟کاش جواب کامنتم رو بدین تا فک نکنم مغرورین
  • فراتر از بودن
  • سلام
    تقریبا با شما موافقم. همیشه اولین چیزی که بهش توجه می کنم محتواست اما نباید فراموش کرد چیزی که محتوا رو تاثیرگذار می کنه یک قالب مناسبه. باید حواسمون به همه جنبه ها باشه و به قول شما مخاطب رو به بازی نگیریم. شاید این روزها کمتر کسی باشه که هم به محتوا اهمیت بده و هم به شکل و قالب خوب...

    موفق باشید.
    مبارک قالب نو
    نه ؟؟نه . . . هر چی فکر مبنم این قالب . . . هر کسی جز . . . غروب . . . دل خستی . . . اه . . . خب ؟؟حالا . . . ما به محتوا توجه میکنیم . . . خودم خانم ترمندی رو پیدا کردم پشتکار خونم خیلی بالاست غروب . خسته . گسستی در قالب,با شما هستما؟
    سلام
    قالب نووووووووووووووووووووووووووووو مبارک
    چه عجب شما این وب رو تحویل گرفتید!!
    خیلی خوشگل شده!!!
    اپ هم کنید که عالی میشه!!!
    اصلا باورم نمیشه!!!
    یعنی این شما هستید؟!!
    ایول تحول و تغییرات!
  • آوای بی صدا
  • من اشتباه نیستم تو اشتباه میروی

    چقدر نرم ومهربان ،چقدر ماه میروی

    تو اشتباه میروی ومن تباه میشوم

    بگو چرا به سمت این شکنجه گاه میروی

    چقدر صاف وساده ای که سوی دشت لوت هم

    برای پروراندن گل وگیاه میروی

    در این سکوت لعنتی که من شکسته میشوم

    تو صبحگاه میرسی و شامگاه میروی

    و شام سرد میشود تو از کنار سفره ام

    به سرعت شکستن دو قطره آه میروی

    میان شهر سوخته هزار جفت چشم را

    هزار کوچه زخم را به یک نگاه میروی

    غریب آشنای من عبور کن برای من

    تویی که با دو پای من همیشه راه میروی

    پس از تمام بحث ها به این نتیجه میرسم

    تو بی گناه آمــــــــــــــــــــــــــدی تو بی گناه میــــــــــــــــروی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی