انکار ما

نوشته های یک تهیه کننده تلویزیونی

انکار ما

نوشته های یک تهیه کننده تلویزیونی

بایگانی

ما به تاکسی‌ها مدیونیم!

چهارشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۸۷، ۰۳:۰۷ ب.ظ
ترافیک و باران و آب گرفتگی بهانه مناسبی است برای اینکه شما در خیابان‌ها آواره شوید و هیچ خودرویی شما را به مقصد نرساند و زمانی هم که سوار شده‌اید حتما بر اقبال و بخت بلند خود درود می‌فرستید!

اگر این روزها سوار بر تاکسی‌های رنگارنگ شده باشید حتما احساس بدهکاری شدیدی به شما دست داده است که چرا این راننده زحمت‌کش، شما که شهروند ساده‌ای بیشتر نیستید را بر مرکب عمومی خود یعنی همان تاکسی سوار می‌کند و شما را به مقصد می‌رساند؟! احتمالا در آخر مسیر هم خود را برای هر مبلغی که راننده درخواست کند آماده کرده‌اید زیرا شما مدیون این راننده هستید که شما را به مقصد رسانده است.

اما این اتفاقات و احساسات شما در روزهای پرترافیک و بارانی بیشتر می‌شود، چون تاکسی‌ها و خودروهای حمل و نقل عمومی به کمتر از دربستی راضی نمی‌شوند و شما برای رهایی از باران، آب گرفتگی شهر و ترافیک که هرکدامشان به تنهایی مشکل حل ناشدنی به نظر می رسند باید مبلغ بیش از انتظارتان برای رسیدن به مقصد بپردازید.

روز گذشته سوار یکی از همین تاکسی‌های خطی شدم و پس از عبور از مسیر پرترافیک مبلغ بیشتری از عرف آن مسیر دریافت کرد و زمانی که با اعتراض بنده مواجه شد، گفت: باید من هم مانند دیگر تاکسی‌ها دربستی سوار می کردم تا زیر باران بمانید و چقدر بنزین می سوزانم و کرایه همین قدر است و حرف‌های این‌چنینی.

خلاصه راننده آن‌قدر گفت که ما از خیر چانه زدن گذشتیم. احتمالا شما هم تجربه های مشابهی داشته‌اید و این سوال‌ها برای شما هم پیش آمده است که بالاخره متولی کنترل و نظارت بر تاکسی‌ها چه کسی و چه نهادی است؟ مگر بیشتر از سایر خودروها بنزین دریافت نمی کنند؟ مگر تاکسیرانی به آنها خدمات ارائه نمی کند؟ مگر تاکسی ها اجازه تردد در تمام محدوده ها را ندارند؟ و چندین سوال دیگر که زمانی که همین تاکسی‌ها شما را سوار نمی‌کنند برای شما پیش آمده است.

اما همه این‌ها نشان می‌دهند که باید منتظر تصمیم راندگان باشیم و گویا ما به تاکسی‌‌‌ها مدیونیم!

منبع:www.inn.ir

نویسنده: خودم!

  • میثم فکری

نظرات  (۳۰)

سلام

خوب می نویسی و وبلاگ خوبی هم داری

اگه دوست داشتی فکر کنم مطالب آخر وبلاگم بتونه بهت کمک کنه

موفق باشی
نخوندم وقت نداشتم فقط بدونید سر زدم اما قول میدم که حتما بخونم فقط امیدوارم گلایه نباشه.....
  • فراتر از بودن
  • سلام
    شما مثالی از مسیرهای پر ترافیک زدید ولی من این مشکل رو حتی در مسیرهای کم ترافیک که تاکسی های زیادی هم تردد دارند دیده ام. فرقی هم نمی کند که باران ببارد یا نه. یک مسیر ثابت رو راننده های تاکسی های مختلف کرایه های متفاوت می گیرند!
    به راستی مشکل از کجاست؟!
    سلام!
    خوبید؟
    شاید...!؟
    من احساس می کنم بیشتر مدیون اتوبوسائیم..
    چون واسه من خیلی بیشتر پیش اومده که اتوبوسا در این مواقع به دادم رسیدن نه تاکسی ها!
    همین!
    یا علی
    باید لذت برد ....هنوز هم می شود از این همه اشفتگی لذت برد....هنوز هم می شود در چشم ادمهای احمق خیره شد ....چانه زد و لذت برد....
    هنوز هم می شود در کافه نشست به آدمهای احمق خیره شد و نوشت و سیگار کشید و ...لذت برد....
    در این روزهای ابری هم می شود احمق بود و لذت برد.
    آی گفتی ..این که چیزی نیست آژانسی ها رو بگو ....
    به بهانه طرح ترافیک تا نصفه راه پیادت می کنه اما پولشو تمام کمال می گیره
    وبلاگت خاص و خیلی دوست داشتنیه ........معتادش شدم ......
    اینو قبلنم گفتم
    سلام!
    من که همیشه سوار اتوبوس میشم!
    تاکسی ها هم شرعا مدیونه من هستن!چون خیلی بی معرفت شدن!سمت خونه ی ما تاکسی نمیره!وقتی هم میره دو برابر یا بیتر پول میگیره!منم سوار تاکسی نمیشم!اتوبوسسسسسسس!
    زنده باد اتوبوس!
    نظری ندارم والله تا حالا واسم پیش نیومده من خودم وسیله دارم محتاج این و اون نیستیم گاهی موتور سوار میشیم گاهی ماشین تا حالا هم با چنین صحنه هایی مواجهه نشدم ولی در کل کار خدا پسندانه ای نیست چرا آدم باید اینقدر بی معرفت باشه؟؟(البته زیر باران باید رفت ولی شاعر نگفته زیر باران باید ماند که)
    از آپدیت بودن جنابعالی هم متشکریم
    فعلا تا بعد
    یا علی
    از کامنت پیام این فهمیده می شه که فقط می خواست بگه ماشین دارم
    سلام ..
    خوبید اقای جذبه؟
    هانی گفت دیگه...طرف ما به هیچ عنوان تاکسی نمی اد..
    یه بارم اتوبوس دیر کرد..من گفتم مامان دیر می شه ها بیا با اتوبوس بریم..
    مامانم تا خود مقصد منو کچل کرد...چون 2دقیقه بعدش اتوبوس اومد..فک کن!
    به عمق فاجعه پی ببرید خودتون..
    به همین دلیل من زیاد از تاکسی خوشم نمی اد..
    همون مسیری که با 100تومن می ری...500تومن بدی که چی؟
    نه؟
    اژانسی ها که دیگه هیچی؟!پشت پارکی که پشت خونه ی ماست خونه ی خاله مینان.....1000تومن..در صورتی که پیاده10دقیقه راه نیست!
    نتیجه:چرا ما با اژانس می ریم...پیاده نمی ریم.؟
    یه بارم اتوبوس دیر کرد..من گفتم مامان دیر می شه ها بیا با اتوبوس بریم..
    این بیت جناس تام داره..
    اتوبوس دومی:منظورم تاکسی بود
    سلام میثم جان از ذوق حرف زدن با تو هنوز مطلبتو نخونده دارم نظر میدم چطوری رفیق خیلی به یادتم خیلی خیلی اندازه آسمونا تا هوا تا هواپیما تا ابرا تا ستاره ها تا اون بالا بالاها
    چه میکنی چه کردی چه میخوای بکنی قالب وبلاگت قشنگه یه کم تیرس خوبه چون رنگ خلوت و کنج دنجو قهوس ولی یه کم تیرس
    فنجون قهوش قشنگه ... دیگه چی بگم ؟........دیگه دیگه دیگه ....خوبی؟ ...
    سلام
    نگاه تان خیلی مدنی و انسانی است
    متاسفانه گاهی این باران و ان ترافیک، قدری احساسات انسانی ما آدم ها را در تهران خیس می کند و...
    آرزومند توفیق تان
  • انوشه میرمجلسی
  • در بدو ورود کامنت گذاشتن چه حکمی داره؟! جایزه اش چیه!؟
    در مورد تاکسی و این دربستی شدنها و دین - به کسر دال - و باقی دلم به شدت پره!!
    اما در مورد منبع و نویسنده و ...خودمش اصلا! برعکس امیدوارم خدا بیشترش کنه!
    موفق باشییید
    سلام . از کرمان چه خبر . شنیدم کرمان بودی.... بنویس ببینم چی مینویسی
  • قاسم اورنگی
  • چی بگم واله.... بلاخره این تاکسی دارا هم مثل من و تو و بقیه ایرانی اند دیگه......
    وااااااااااااااااااااای چه قالبی !
    اقا از چیزای جدیدتر بگید این که رسم طبیعی روزای بارونی تو همین مواقع هم هست که ادما ترجیح میدن بدلیل تعدیل اقتصاد جیبشون شبیه ادمای عاشق مسیرو پیاده طی کنند.....دروسته؟؟؟؟؟ایا؟؟؟؟
  • زهرا شریفی
  • سلام خب عصبانی ام بهم بر خورد چرا جواب سلام سوالم رو ندادین پرسیدم شما نمی خواین یه برنامه مشابه قرار شبانه 12 تا 2 بامداد بسازین جواب سلام واجبه
    پاسخ:
    ببینید شاید من هم خیلی دوست داشته باشم همچنین برنامه ای داشته باشم ولی شاید توان ندارم.شاید نمی شه. شاید نمی خواد و شاید... من هم منتظرم!
    به نام خدایی که در این نزدیکیست ...!
    سلام

    فردا روز عرفه است !
    اگر باران چشمانت فرو ریخت
    کویر قلب ما را هم دعا کنید
    زمان عشق بازی با خدا ما رو از دعای خیرتون محروم نکین ...
    که سخت محتاج دعایتان هستیم
    التمای دعا
    همین!

    یا علی
  • انوشه میرمجلسی
  • برنامه ای مشابه قرار شبانه ... 12 تا 2 بامداد !
    چه حس خوبی خواهد بود ...
    "لحظه دیدار نزدیک است
    باز من دیوانه ام - مستم ...باز می لرزد دلم - دستم! "
    یادش به خیر...
    راستی سلام عرض شد برادر!
  • زهرا شریفی
  • سلام از ته ته دلم ارزو می کنم گروه موفق تون نویسنده های خوبتون کارشناس مهربونتون و.....................خلاصه من امروز که خاصه دعا می کنم برگردین بذارن وبشه وبتونیین بسازین وکلی ادم رو بازم عاشق خدا کنیین عیدتون مبارک
    سلام!
    خوبید؟
    عیدتون مبارک!
    اه..خوشابه حالتون که واستون عید و غیر عید فرق نداره!
    من عقده ی خواب دارم!
    الان از ساعت2که رسیدم خونه تا6خوابیدم!
    کمبود خواب دارم!
    شما که مثل ما تو شفق بیدار نمی شی!تو تاریکی هوا تو این سرما بری مدرسه!
    واه واه!
    یا علی
    سلام!
    عیدتون مبارک!
    اقا شما چقدر بی انصافین!
    من این همه مدت خودم رو شهید کردم..هی گفتم نمیخواین یه قرار شبانه ی دیگه...شما یه کلمه جواب ندادین!باز خوبه این خانوم شریفی یافیده شدن!شما یکم توجه کردین جواب دادین!
    یه ساله من چند وقت یه بار میگم!
    خدا رو شکر شما به یکی توجه کردین...جواب سوال ما رو هم دادین!
    ادم میترسه به شما چیزی بگه!
    الان من میترسم شما عصبانی شین!....به خدا قصدی نداشتم!فقط بدجوری حرصم گرفت!
    شمام عصبانی نشین تو رو خدا!
    سلام

    خوبین ایشالا؟؟

    عیدتون مبارک

    شما نمی خوایین توی این ایام عید به ما عیدی بدین؟؟


  • مجری گری گویندگی و فن بیان
  • سلام آقای فکری عزیز

    بله ما هم با این مسایل روبرو شده ایم. اما چه کنیم که صبح اول وقت نخواستیم اوقاتمان را با بحث و جدل مکدر کنیم.

    وبلاگتان هم زیباست. من هم تا چند روز پیش قالب مشابهی داشتم اما متوجه شدم تیرگی بیش از حد و رنگ خاکستری متن خواننده را با مشکل مواجه می کند. از این رو در یک حرکت انتحاری قالب وبلاگ و رنگ متن ها را تغییر دادم.

    آقا ما چند بار افتخار پیدا کردیم و comment گذاشتیم. شما افتخا نمی دید!؟



    امروز با همان افتخار قبلی لینکتون می کنم.

    موفق و موید باشید
    بهرازفر
  • میلاد تائبی
  • و سلام قصه ای به رموز نهان
    حالا باز توو اوون هوا یکی سوارت کنه بهتر از اینه که اجباراً زیر بارون پیاده روی کنی و افه ی با کلاسا رو در بیاری که
    پس دیدی به هر نحوی مدیونی
    ...دیگه می خوام پریشونه تو باشم
  • یک شنونده
  • شما چه برنامه ای هستید ؟تهیه کننده اید یا مجری ؟ راهنمایی کنید .
  • دو شنونده
  • در همین وبلاگ جواب دهید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی