انکار ما

نوشته های یک تهیه کننده تلویزیونی

انکار ما

نوشته های یک تهیه کننده تلویزیونی

بایگانی

Title-less

سه شنبه, ۱۰ دی ۱۳۸۷، ۱۱:۲۲ ق.ظ

نمی‌دانم این روزها زمین و زمان سبز است؟ سیاه است و یا سرخ؟ فقط می‌دانم دلها خون است و خواهری دل‌آزرده منتظر حادثه‌ای عظیم؛ و چه کسی انکار می‌کند که بزرگترین و تلخ‌ترین حادثه‌ی زمین دوری و هجران است؟! از جدایی آدم از بهشت و جدایی از خدا و جدایی از امام منتظر.

و حالا خواهر در بیم و امید است. به برادری چون ماه بنی هاشم امید دارد و از دوری سالارش حسین می‌هراسد. دل به دنبال دلدار است و دلدار به بالاتری دل بسته و نگاهش به زمین کربلا نمی‌چرخد.

اینحا نهایت عاشقی است. و هیچ کسی را نمی‌بینی که واله نگشته باشد و از خود بی‌خود نشده باشد. می‌خندند تا چشمان ما در غم دلدار بگریند.

 چشم بچرخانیم و به آسمان بنگریم و ببینیم این آسمان سبز است یا سرخ و یا سیاه؟!

  • میثم فکری

نظرات  (۱۸)

  • اثبات ما
  • این روزها غفلت مجالی برای نگاه به اسمان نمی گذارد.
    این محرم پر از حسرتم...
    بیم وامید
    برادری چون ماه
    دلداگی
    غیرت
    عاشقی
    ...
    فرهنگ لغات کربلا پر است از این کلمات.فرهگ لغات زندگی ما را چه کلماتی تشکیل می دهد؟
  • فراتر از بودن
  • این زمان است که وقتی به آب می نگری بغض گلو را می فشارد و این بار با دل می خوانی او را...

    گویا خودت هم در یافته ای راز این عاشقی را...

    و حالا چشم دلت می بیند زیبایی ها را...

    حالا خودت هم دلباخته ای انگار...

    و راز همان است که خودش گفت:
    "اگر قرار است اصلاح امت جدم جز با ریختن خون من ممکن نباشد پس ای شمشیرها مرا در بر گیرید..."

    اما به قول دکتر علی شریعتی افسوس که از حسین تنها زخم های تنش را نشان دادند و بزرگترین مشکلش را بی آبی خواندند...
  • عرفــانه
  • سلام!
    دلم انگاری گرفته قد بغض یا کریما!
    بیشتر!
    دلم داره می ترکه!
    یعنی امام حسین انقدر از دستم عصبانیه!
    من هر سال این موقع تو مسجد بودم!
    ولی حالا....کارم شده گوش دادن نوحه.....
    اه ارباب دلم اتیش گرفته....می سوزه که کربلا ندیده!
    چقدر این روزها دلم کربلا می خواد!
    من؟
    من دلم می خواد....من خلی چیزا دلم می خواد...
    مهم نیست نه؟
    یک چشم من اندر غم دلدار گریست
    چشم دگرم حسود بود و نگریست
    چون روز وصال آمد او را بستم
    گفتم نگریستی نباید نگریست
    عجب ساعت عاشقی شد کامنتم
  • انوشه میرمجلسی
  • می‌خندند تا چشمان ما در غم دلدار بگریند.


    محرم امسال ... انگار هستم و نیستم ... هزار رنگ داره و انگار نداره...سیاهه ... تلخه ... پر از تصویر جا مونده است...
    التماس دعا برادر
    اینحا نهایت عاشقی است. و هیچ کسی را نمی‌بینی که واله نگشته باشد و از خود بی‌خود نشده باشد. می‌خندند تا چشمان ما در غم دلدار بگریند.

    همه چیز توش هست. نهایت عاشقی. همه ی محرم و کربلا و ... یعنی نهایت عاشقی. همین دو تا کلمه برای همه ی همه ی زندگی ما کافیه.
    همیشه فکر می کردم چه طور ملاحظات سیاسی و ترس از حکومت، مردم کوفه را به عهد شکنی با امم خویش وادار کرد و حق تنها ماند و باطل غالب گشت.
    امروز که غزه، کربلای 1430 شده است و سران عرب سکوتی خیانت کارانه را در پیش گرفته اند، می توانم بفهمم چه طور می شود حق را تکه تکه کرد و تنها گذارد.
    سلام!
    محرم....
    از این محرم فعلا فقط دل تنگی برایم مانده است!
    یک جا میرسد که عمو عباس میافتد زمین تو فکر کن ان لحظه در میدان نبرد در ان سوی صحنه ی زمین خوردن عباس چه بر سر حسین می اید؟!یک لحظه فکر کن ببین ان چیست که قلب زینب را میسوزاند چه غمی است که در یک لحظه وجود قشنگ رقیه را در بر میگیرد؟چرا این چنین شدند اهل حرم؟چه کسی دارد ویران میکند ؟هر کاری میکنم این یک صحنه را نمیتوانم بی خیال شوم میدونی یه جوریه تحقیر میشم...بعد دلم نمیخواد هیچی بشونم هیچ روضه ای !عین همین حرف دکتر شریعتی:گفتم بروم به مجلس روضه ای از همین روضه ها که همه جا هست و صدایش از هر کوچه و خانه امشب بلند است دیدم ایمان و تعصب من به عظمت حسین و کار حسین بیش از ان است که بتوانم ان همه تحقیر ها را بشنوم و تحمل کنم...

    یاد حرفای بابام میافتم همیشه تعریفش از محرم چیزه دیگه ای....میگه ما باید افتخار کنیم باید با افتخار بگیم از کربلا...از عاشورا...گریه و عزاداری هم باید باشه..
    راستی پست قبلی تون!
    تکفیر یعنی چی؟!
    اخ که گفتین!
    دلممممممممممممممممممممممممممممممممممم تنگ شده برای قرار شبانه!
    سال پیش این موقعه!
    یادش بخیر!
    سال پیش شما با برنامه تون!یه محرم متفاوت ساختین!
    زیبا بود.
  • فاطمه.شعبانی راد
  • زندگی درنگ و فرصت کوتاهی است که اگر دیر بجنبیم از چنگ مان خواهد رفت ، بنا براین با ید هر چه بهتر از آن بهره ببریم.
    سلام

    فرارسیدن ماه محرم را به شما تسلیت میگم

    یه چیز محرم خیلی واسم جالبه

    اینه که جوون و پیر ، زن و مرد ، فقیر و ثروتمند ، همه و همه مشکی پوش می شن

    به راستی این حسین کیست که عالم همه دیوانه ی اوست؟

    بعد چند ماه آپ کردم خوشحال می شم بهم سر بزنین

    منتظر نگاه سبزتون هستم

    یا علی
  • مجری گری گویندگی و فن بیان
  • السلام علیک یا اباعبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک

    شیعیان در بزرگداشت شهدای کربلا، هر روز از دهه اول ماه محرم را مختص به یکی از بزرگان این نهضت جاویدان می دانند.
    روز اول محرم : مسلم ابن عقیل علیه السلام

    روز دوم محرم : ورود کاروان به کربلا ( ورودیه )

    روز سوم محرم : حضرت رقیه علیها السلام

    روز چهارم محرم : حضرت حر و اصحاب علیهم السلام - طفلان زینب علیهما السلام

    روز پنجم محرم : اصحاب و عبدالله ابن الحسن علیهم السلام

    روز ششم محرم : حضرت قاسم ابن الحسن علیه السلام

    روز هفتم محرم : روضه عطش و علی اصغر علیه السلام

    روز هشتم محرم : حضرت علی اکبر علیه السلام

    روز نهم محرم : روز تاسوعا - حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام

    روز دهم محرم : روز عاشورا - حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام - حضرت زینب علیها السلام و شام غریبان

    روز یازدهم محرم : حرکت کاروان از کربلا

    روز دوازدهم محرم : ورود کاروان به کوفه


    التماس دعا- مبین بهرازفر
    http://www.whispering.blogfa.com

    سری بزن.
  • زهرا شریفی
  • سلام نمیشه جواب بدین که کی ایشالله می ان چرخ گردونتون رو تو روستای ما
  • یه انسان
  • سلام
    یه بازی گذاشتم زود لود میشه!
    بیا یه امتحانی بکن.
    اسرائیلی ها هم دادشون در اومده!!!!
    کیف کن!
    به این میگند جنگ الکترونیک!!!!!
    برو می فهمی موضوع از چه قراره

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی