انکار ما

نوشته های یک تهیه کننده تلویزیونی

انکار ما

نوشته های یک تهیه کننده تلویزیونی

بایگانی

Title-less

دوشنبه, ۱۰ دی ۱۳۸۶، ۱۱:۰۲ ب.ظ

از خدا خواستم مرا شریکش کند، نکرد

خواستم وارثش کند، نکرد

خواستم بمیراندم، گفت زود است

چیزی خواستم

شب را داد

ومن سر قرارهای شبانه آمدم و به قرار رسیدم

...

حالا دلم برای آن شبها تنگ است

.................................................................

می خوام شعر و شاعری رو کنار بذاریم و جدی فکر کنیم چرا؟!!!

چرا صدا و سیمای ما پره از کسایی که نسبت به جامعه شون،مردمشون،انقلابشون و... هیچ تعهدی رو احساس نمی کنن؟ چرا رادیو جوان هر روز یه مشکل جدید داره و سایتها و روزنامه ها هروز یه گاف جدید ازش می گیرن؟ چرا یه روز مشکلی بنام حلقه ی سبز به وجود میاد و یه روز ساعت شنی؟چرا یه روز ضرغامی زیر سؤال میره ، یه روز خجسته و یه روز میرباقری؟ چرا اوضاع جوری میشه که هیچکدوم از دولتیها با رادیو جوان مصاحبه نمی کنن؟ و فقط گاهی نماینده های مجلس حاضر میشن صحبت کنن اونهم بخاطر اینکه انتخابات نزدیکه؟

حالا از اونطرف نگاه کنیم.رادیو جوان چه کار کرده که عده ای کمر به نابودیش بستن؟ من می دونم چه کار کرده.شما هم اگه فقط چند بار بعضی سایتها رو ببینید دست خالی برنمی گردید و حتما با خودتون می گید اینها رو صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش کرده ؟!!!و کلی تعجب می کنید!

اما این راهش نیست.اینکه صدا و سیمایی که مال همین مردم و نظامه رو غیر خودی جلوه بدیم تا جایی که  تصور بشه برنامه سازهای اون از منافقین و کفار هم بدترن.نمی گم هستن یا نه!

ولی شاید راههای بهتری باشه برای اصلاح،نه نابودی.گاهی حرف بزنیم نه اینکه بگیم به ما دستور دادن که اصلا با شما مصاحبه نکنیم.

چند چیز واضحه:1- صداو سیما قراره دانشگاه عمومی باشه

                      2- بیشترین وقت مردم با همین رادیو و تلویزیونه

                      3- صداو سیمای ما مشکل داره و پره از آدمهای مشکلدار(شاید مثل من)

                      4- میشه برنامه های درست هم ساخت.(شاید قرار شبانه که هنوز هم به اون افتخار می کنم)

                      5- هنرمند متعهد کم داریم . کسی که هم هنرمند باشه و هم خوش ذوق و هم انقلابی(مثل وحید یامین پور که به خیلیها ثابت  کرد)

                      6- مشکل ما با نابود کردن نفر،شبکه و حتی صدا و سیما حل نمیشه

                       7- ما راه درازی داریم برای بهتر شدن

                       8- ...

 

چشمها را باید شست،جور دیگر باید دید....

 

 

  • میثم فکری

نظرات  (۳۸)

  • لاشریکستان
  • فریادت رو عشقه ...
  • رعنا شمس
  • سلام آقای فکری
    امیدوارم از روزمرگی های زندگی خسته نشده باشید
    خواستم ازتون اجازه بگیرم که اگه بشه متن پست قبی تون رو بردارم برای توضیحات وبلاگم
    اجازه می دین؟
  • مریم مقنی پور
  • سلام
    منم دلم برای قرار شبانه تنگه مثل خیلیا.....
    با این که خیلی با این برنامه نبودم و دیر رسیدم سر قرار ولی دلم تنگه.....

    در مورد بقیه حرفاتون هم :
    چیزی ندارم بگم مثل همه....
    چشمها را باید شست. جور دیگر باید دید.

    فعلا خدانگهدارتون.
  • رعنا شمس
  • سلام
    ممنونم که اجازه دادین
    ---
    فقط شما نیستید که به عنوان یه سردبیر رادیویی، یا کلا کسی که در صدا و سیما مشغول به کاره دلتون از این چیزها پره ... ما هم کم دلمون خون نیست ... نمی دونم چرا هر چیزی که در ایران محبوبیت پیدا می کنه همه کمر به نابودیش می بندند و از هیچ روشی هم فروگذار نمی کنن ...
    قالب وبلاگتون مبارکه !
    چه عجب از قالب تیره اومدین بیرون .
    اول قرار ماندگار شد و افتخارش مال شماست .
    دوم اینکه مشکل اینجاست که همه فقط به خودشون حق انتقاد کردن می دن و انتظار دارن که همه انتقادشونو قبول کنن . اما هیچ کس از اونها انتقاد نکنه .
    اصولا" ما آدما و بهتره بگم ما ایرانیا نمیتونیم موفقیت کسی رو ببینیم ... رادیو جوان تنها گناهش اینه که موفقه! متفاوته ... متاسفانه خیلی چشم ندارن ببینن ! البته چشم بصیرتم نمیخواد ...!
  • تازه های ادبی
  • .
    田田田田田田田田田田田田田田田田

    سلام
    ممنون از مرحمت و بزرگواری شما
    لطف کردید اومدید
    موفق باشید
    یاعلی

    田田田田田田田田田田田田田田田田
  • تازه های ادبی
  • .
    田田田田田田田田田田田田田田田田
    سلام

    تاره های ادبی به روز شد

    یاعلی
    田田田田田田田田田田田田田田田田
    من هم دلم برای قرارهای شبانه تنگه...
  • نغمه حقیقت
  • ای بابا !
    شما اول ثابت کن هنوز کسی هست که ببینه ... تا بعد نوبت به جور دیگه دیدن برسه !
    حس می کنم تموم این اتفاقاتی که داره رخ می ده بخاطر همون ندیدن و شاید هم به تعبیری خوشبینانه تر ، درست ندیدن باشه .
    تنها امیدم به خدای این نزدیکیاست نه هیچ کس دیگه ...
  • انوشه میر مجلسی
  • سلام! اول از همه تبریک بگم که قالب وبلاگتون رو عوض کردین اگه بدونین من با چه مشقتی وبلاگتون رو می خوندم !!
    در مورد جوونی آزاد هم باشه ... به زودی ! البته شاید کاملا غافلگیرانه! ( اینم بگم که یه پستی رو مدتهاست نوشتم اما ثبت موقته! کامنت شما حسابی غافلگیرم کرد!)
    موفق باشید
    سلام..بر میثم فکری عزیز!
    قالب نو مبارک...
    نمی دونم چرا ایران اینجوری شده..
    نمی تونن تحمل کنن که یه رسانه پیشرفت می کنه..نمی تونن پیشرفتش رو ببینن..
    چرا برای رادیو جوان شایعه درست می کنن..
    رادیویی که من مدیونشم...من خدا را با رادیو جوان با قرار شبانه پیدا کردم...با حرفای حاج اقا سرلک....
    چرا جامعه ی ما این شکلی شده...به جای اینکه برای بهتر شدن وموفق شدنش تلاش کنن..کمر حمت بستن تا تخریبش کنن...
    برای کسایی که همچین شایعه هایی درست می کنن از صمیم قلب تاسف می خورم و دعا می کنم خدا شفاشون بده...
    اقای فکر دیر اومم....به خدا شرمنده..درگیر کارهای وبلاگ امام زمان هستم..
    ادرسشو گذاشتم دوست داشتین سری بزنین..
    یا علی
    حمت نه همت
    شرمنده من از اول ابتدای املام صفر بود..
    خداوندا...

    تو خود گفتی مرا ؛

    یاری کنی و غمگساری ،

    در پسین اوقات بی حالی و بیماری و بیجانی ؛

    وحال اکنون

    که من بی حالم و بیمارم و بی جان.

    مرا این حال ، از تو میشود آغاز!

    -یادت هست ؟!-

    :- از آن روزی که قلبی پر سخاوت

    -در نما اما!-

    دلم بگرفت و برد و کرد بیمارش

    -با نام تو شد اما!-

    مرا سر در گمی در آن سنین کودکی ویران و شیدا کرد

    دلیلش را که پرسیدم ؛

    با قدری تعلل ، با زبانی الکن و مبهم جوابم داد :

    "تو میدانی که عاشق گشته ای؟!...

    آنهم ز جنس خوب و اعلایش ؟،

    -با یاد خدا اما!-
    طی شد این عمر تو دانی به چه سان ؟!

    پوچ و بس تند چنان باد دمان

    همه تفسیر من است این که خودم می دانم

    که نکردم فکری

    که تامل ننمودم روزی

    ساعتی یا آنی

    که چه سان می گذرد عمر گران !!!
    لحظه دیدار نزدیک است
    باز من دیوانه ام، مستم
    باز می لرزد ،دلم، دستم
    باز گوئی در جهان دیگری هستم.

    های!نخراشی به غفلت گونه ام را ، تیغ!
    های،نپریشی صفای زلفکم را دست !
    وآبرویم را نریزی ، دل !
    ای نخورده مست
    لحظه دیدار نزدیک است

    چقدر دلم تنگ شده برای قرار شبانه...برای صدای استاد مهدی اخوان ثالث...
    .....
    از یه جایی دانلود کردم...

    یا علی
  • آوای بی صدا
  • سلام
    قالب نو مبارک
    میدونی چیه فکری جونم
    اصولا ما ایرانی ها عادتمون شده هرچی جوون پسندانه باشه رو زیر پا له کنیم

    میگیم سانسور خبری نه...اما خودمون اینکار رو میکنیم...میگیم آزادی بیان ..ولی این آزادی رو از جوونامون میگیریم...میگن جوون پر انرژیه...اما خودمون افسردش میکنیم...
    جالبه میگن رادیو جوان ساختارشکنی کرده...خلاف دین و عرف حرف میزنه...نمیگن داره موقعیت ما رو برای رسیدن به جایی که حقمون نیست از بین میبره....یادشون نیست خودشون دوران جوونی چطوری ساختارشکنی کردن....زمانه عوض شده..درسته..هر نسلی یه چیزی احتیاج داره...میدونن ولی خودشون رو میزنن به نفهمی....میگن گیل آبادی نباید تو این پست باشه...خجسته نباید اجازه بده این کار پابگیره....به غیر از مقام و موقعیت خودشون هیچب رو نمی شناند...به اسم زرمنده زفتن...حالا اومدن خون مردم رو توی شیشه میکنن...
    منم یه جوونم..نیتز دارم به تفریح وسرگرمی...ورادیو جوان و برنامه هاش شدن همدم من جوون...اتفاقا رادیو جوون ساختار شکنی نکرده بلکه با نیاز نسلهای بعد جنگ آشناست وسعی در رفع اون نیازها داره..تازه باید تقدیر و تشکر هم از این رسانه بشه....
    دلمخیلی پر بود...حرفهای زیادی دارم..اما کو گوش شنوا..تنها گوش شنوا رو هم دان از ما مگیرن
  • آوای بی صدا
  • شرمنده غلط تایپی زیاد داره...آخه عصبانی بودم
    کوتاه بود و جالب ...
    یه ضرب المثل که اتفاقا" ایرانی الاصله می گه اگر دیدی همه ی نگاه ها به سمت تو جلب شد .. اگر دیدی خیلی ها دست به تخریبت زدند ، بدون و شک نکن که تو کارت موفق بودی ....!
    سلام
    این دلتنگی رو خیلی ها دارن...دل منم برای او شبا تنگه...
    متن عرفانه رو دیدم...شعر لحظه ی دیدارنزدیک است رو نوشته بود...
    با کامنت مرجان هم موافقم...
    نمیدونم چرا نمیتونیم موفقیت های همدیگرو ببینیم...گناه بزرگ و اساسی رادیو جوان اینه که تونسته موفق باشه...که این از گناه های کبیره است...!
    انقدر تو این مدت از خبرگزاریهای مختلف خبرهایی رو شنیدم که...
    تعجب کردنامم قبلا کردم...باور کن شبیه علامت سوال شدم...این سوال برام پیش میومد که...وقتی خبرگزاریهای اصلیمون اینجورین وای به حال بقیه...
    تازه امروز هم تو وبلاگ قدیمیترین وبلاگ رادیو جوان مطلبی رو دیدم که...
    اینم از آشناها...
    دانی که انتــظار تو با ما چه مـــی کنـــد

    طوفان ببین به پهنه ی دریا چه می کنـــد

    آشفـته ام چـــو مـوج بــه دریـای زندگــی

    آشفتگی ببـین بـــــــــه دل ما چه می کند

    یک دم بپرس از ایـن همه غم این همه بلا

    در خاطر شکسته ز غم ها چـه می کنــــد

    دور از بهـار روی تـــو بی بـــرگ مــانده ام

    بی برگ و بار مانده به دنیا ،چه می کنـــد

    بنـــشــین ز راه لطـف دمــی در کــنار دل

    آخـر بپرس این دل تنـــــــها چه می کنــد
    با همه ی لحن خوش آوائیم



    دربدر کوچه ی تنهائیم

    ای دو سه تا کوچه زما دورتر

    نغمه ی تو از همه پر شورتر

    کاش که این فاصله را کم کنی

    محنت این قافله را کم کنی

    کاش که همسایه ی ما می شدی

    مایه ی آسایه ی ما می شدی

    هر که به دیدار تو نائل شود

    یک شبه حلال مسائل شود

    دوش مرا حال خوشی دست داد

    سینه ی ما را عطشی دست داد

    نام تو بردم لبم آتش گرفت

    شعله به دامان سیاوش گرفت

    نام تو آرامه ی جان من است

    نامه ی تو خط امان من است

    ای نگهت خواستگه انبیا

    بر من ظلمت زده یک شب بتاب

    پرده برانداز زچشم ترم

    تا بتوانم به رخت بنگرم

    ای نفست یار و مددکارما

    کی وکجا وعده ی دیدارما
    خرم آن روز که مشتاق به یاری برسد

    آرزومند نگـــاری بـــه نگـــــاری برسد

    لذت وصل نداند مگـــر آن سوخته ای

    که پس از دوری بسیار به یاری برسد
    تا کی در آرزوی تو شب را سحر کنم

    شب تا سحر به یاد رخت ناله سر کنم

    در پای هر گلی نشینم به یاد تو

    شور و نوا چو بلبل شوریده سر کنم

    از کثرت گنه نفسم بی اثر شده

    با ذکر و یاد تــــو مگرش با اثـــر کنم

    آخر کجا روم زکه گیرم سراغ تو

    ابــــراز دردها بـــه کدامین بشر کنم

    گر عمر من وفا نکند تا وصال تو

    هنگام مرگ خاک تاسف بـه سر کنم
    اندر احوالات تخریب رادیویی موسوم به جوان

    با عنوان :

    همـــه بــــــــــــا هــــم می کوبــونیـــمش به سقف ....!
    سلام به به مبارکه قالب جدیدو میگم وبلاگتون نو نوار شده
    رنگشم خیلی قشنگه وقتی واردش میشی روح بخش شده
    تبریک میگم
    انشاا.. با قالبای جدیدتر و تغییرات بهتر ..
    سلام!
    قالب مبارک! هر چند قبلی را بیشتر می پسندیدم! (ولی من چی کاره بیدم؟)
    سوال اولتون خیلی مهمه! یادمه روز دومی که اومدم سازمان شایدم روز سوم! یه چند تا مکالمه تلفنی و حضوری توی دفتر جوان و ....... شنیدم! اون قدر حالم عوض شد که وقتی اومدم خونه گفتم تغییر ایجاد کردن وظیفه که هیچی واحب عینیه!
    اما گافها تا یه حدیشون درسته و باید رفع بشه ولی یه حدی به بعدشون جوسازیه!
    این که دولتی ها با جوان مصاحبه نکنن مثل اینه که خاتمی با یالثارات مصاحبه کنه!!
    اینکه هنرمند متعهد کم داریم بخاطر اینه که متعهدها به اصطلاح خواستن خودشان را از فساد دور کنن! ببینین چقدر این تفکر حاکمه؟! بابا یکی نیست بگه اینم جهاده تو وارد میدون بشو خدا کمکمت می کنه!
    و شایدم این وظیفه خیلی برای اونا پررنگ تر باشه چون مخاطب دارن و وارد عرصه نمی شن!
    ما راه درازی در پیش داریم ولی نیروهامون هم کمه! زیاد هم کمه!
    مثلا در مورد خود جناب آقای یامین پور هنوز هم همه آدمهایی که می شناسنشون می گن نیست مثلش! و البته خیلی هایی هم که واردن رادیو رو دون شان می دونن برای ابراز هنر و تعهدشون!
    ما برای هر چه بهتر شدن دعا می کنیم و البته هر جا لزوم باشد کمک هم می نماییم!
    موفق باشید!
    راستی حرفاتون پر از درد دل انگار که دل پری دارید خودتونو زیاد ناراحت نکنید مردم اینقدر حسودن که چشم دیدن پیشرفت کسی رو ندارن حتی صدا و سیما حثی رادیو جوان ...
    اگه چیزی به نفع خودشون نباشه پس داره قانونو نقض میکنه البته قانونای اونا رو پس کمر همت میبندن که نابودش کنن اونم از بیخ وبن حالا چرا چون اونا اینجور میخوان
    به امید روزی که اینجور چیزا دیگه دقدقمون نباشه
  • میثم فکری
  • نمی دونم چرا همه از مظلومیت رادیو جوان می گیم ولی یادی از مظلومیت اون کسایی که مجبورن حرفهای ما رو بشنون نمی کنیم.ما گاهی افتضاحیم و خیلیها حق دارن.ما هم حق داریم.همه حق دارن!!!
    اخی ..
    اقای فکری روانیمون می کنی با این حرفات
    خیلی ماهین خیلی..
    الان داشتم باز من دیوانه ام...رو گوش می دادم گریم در اومد...
    دلم برای قرار شبانه تنگ شده...
    برای صدای خانم هاشمی.
    برای متنای قشنگتون..
    برای صدای حاج اقا سرلک...
    برای همه چی..برای لحظه لحظه قرار شبانه..
    سفید مثل شب خوبه ولی هیچ برنامه ای نمی تونه جای قرار شبانه رو بگیره..
    ایکاش هیچ موقع نمی رفتین.
    فقط و فقط به خاطر عمو سعید سفید مثل شب رو گوش می دم....
    فقط به خاطر اینکه دلم برای صداش تنگ نشه..
    اقای فکری یه کاری کنین..ما داریم از دست می ریم ها..
    یا علی
    ای خددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددا
    اباصالح همان کشتیّ نوح است
    نه آن کشتی که او ناجیّ نوح است

    من آن کنعانم و نوحم بوم باب
    ولی کِی آیدم ناجی از این آب؟

    از این دنیای طوفانی، رهایی
    نباشد تا بوَم در این جدایی

    مگر یابم رهی بهر توسل
    کنم بر یوسف زهرا توکل

    مگر آید نجاتی از در غیب
    شود یکباره دنیا عاری از عیب

    بیا از چشم‌هایم پرده بردار
    و اگر نه کِی ببینم از تو رخسار؟

    که چشمم بهر این لایق نباشد
    به دریا جز تو ام قایق نباشد
    ؟
  • شبکه رادیویی جوان
  • وقتی کافه نشینان گاف میدهند !
    به بهانه گاف نوشته های وحید یامین پور در وبلاگ گاف اندیشه
  • کلک خیال انگیز
  • به نام سلام

    منت خدای را عزَِوجلَِ که انکار ما به چشمم آمد و زین پس میخوانمش.

    زیباست!همین جا را میگویم.انکار ما"!

    سپاس

    "لبخندتان جاوید"
    -فاطمه-
  • فرصت عاشقی
  • این هم منم-کلک خیال انگیز

    ( منت مینهی اگر بیایی)
    راستی
    قرار شبانه با شما چه نسبتی دارد؟
    واقا لذت بردم .
    پایدار باشید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی