انکار ما

نوشته های یک تهیه کننده تلویزیونی

انکار ما

نوشته های یک تهیه کننده تلویزیونی

بایگانی

Title-less

پنجشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۰۳:۵۹ ب.ظ
اردیبهشت ماه شاعراست.

۱۲ اردیبهشت روز معلماست.

پدر من هم معلمه.

برای معلم نباید شعر گفت.باید حرفهاش رو شنید.باید درد دلش رو به جون خرید.

...و من شعر بلد نیستم.

انگار روز معلم باید مبارک باشه!

  • میثم فکری

نظرات  (۳۲)

سلام
وبلاگ خوبی داری. دوست داشتم اولین نفری باشم که به این پست سر می زنه
امیدوارم تو هم بیایی.
ممنون
به نظر من معلم شعر هم میگه البته شعرهای دردناکی که به اردیبهشت نمیاد....
مامان من هم معلم هستن ... راست می گید نباید برای معلم شعر گفت
باید حرفاشو شنید ... درد دلش رو هم جز خانواده نزدیکش نمی دونن .... کاش بعضی دانش آموزا خودشونو جای ما بذارن تا قدر معلم و خودشونو بدونن ...
نه بابای من معلمه نه مامانم اما خاطره زیادی از معلما دارم معلمایی که هنوز جای دست های سنگینشون روی گوشم باقی مونده امامن به دست های همه ی معلمام بوسه میزنم به خصوص معلم کلاس پنجمم رو.
معلم هایی رو که با لوله پولیکای سیاه میزدن کف دستمون اما ما فقط میخندیدیم انگار که اصلا چیز دردناکی به کف دستامون فرود نمیاد اما من پیشونی معلمم رو میبوسم به خاطر این کارش چون اگر حتی هیچ فایده ای هم نداشت باعث خنده ی من که شد اما حتما فایده ای داشته.
معلم هایی که روز معلم وقتی وارد کلاس میشدن سر شوخی با هم میگفتیم:
روز شما مبارک لقمتونم سه چهارک
با اجازتون معلم ها از خنده روده بر میشدن ما که تا وقتی دبستان بودیم هدیه ی روز معلممون یه دونه پیراهن خوشگل مارکدار ایتالیایی بود اما توی راهنمایی که نمیتونستیم همچین کاری بکنیم پس فقط به همون جمله ی بالایی و یا گاهی اوقات یه شعر قشنگ توی اردیبهشت ماه روی تخته سیاه که با خط خوش مینوشتیم.
روز معلم رو به تمام معلم های خودم و پدر بزرگوارت تبریک میگم.
یا علی
اما خدا وکیلی خودمونیم منم دانش آموز بودم مرگ من همه ی اون هایی که داشن آموز بودن حق بدن معلم ها هم از دست ما دانش اموز ها زجری میکشیدن ها
فکر کن یک نفر به 25 نفر حالا این 25 نفر انواع و اقسام صدا ها رو از خودشون در یک زمان در میاوردن صدای گاو صدای بی مفهوم گاهی بین حرف معلم تیکه میپروندن اعم از تیکه های چرت و پرت و غیره که غیره اش بماند به خصوص سر کلاس زیست و علوم و شیمی گاهی اوقات توی ازمایشگاه جمع کردن این همه بچه که خوب به درست گوش بدن خیلی سخت بوده.
ولی خدا وکیلی وقتی معلم میخندید دو دل بودی بخندی یا نخندی اگه بخندی مطمئنی بی جنبه بازی هم پشتش هست و یا از کلاس بیرونت میکنه یا یه ضربه ی محکم به اقصی نقاط بدنت اصابت میکنه اما اگه نخندی تو ذوق معلمت میخوره.
البته قصد نوشتن خاطرات مدرسه رو ندارم اما اگه قصدشم داشتم بیش از نصف خاطرات مدرسه توی این دوره زمونه رو باید سانسور کنی که حتی شطرنجی کردنش هم باید از ذهنت بیرون کنی چون فایده نداره.
دلم برای معلم هایی که من شاگردشان بودم و هستم به شدت میسوزد.روزشان مبارک.هنوز میترسم معلم 5ام دبستانم من رو نبخشیده باشه.
  • انوشه میر مجلسی
  • روز معلم برای من معجونی از غم و شادیه ... از طرفی شوق تبریک گفتن به پدرم و معلمهامو دارم و از طرفی با یاد روز معلم سال 81 دلتنگ می شم... سالی که من و خیلی از دانش آموزای "یه معلم" مجبور شدیم نبودنش رو باور کنیم گرچه من هنوزم باور نکردم!
    به هر حال روزشون مبارک!
  • مریم مقنی پور
  • سلام.
    من با غیبتی که 12 اردیبهشت داشتم بهترین ها رو به معلمام دادم. !

    روزشون مبارک.
    سلام...
    اخی....من تا حالا نتونستم پی ببرم معلمام از دست من چی می کشن..همین دیروز که رفته بودیم اردو فک کنم نصفشون از حرص داشتن می ترکیدن..اخه می دونید من اصلاخوشم نمی یاد چاپلوسی کنم روک و راست می گم نظرمو درباره ی معلما بعد فک کنم این زیاد خوب نباشه...
    خوب حالا بی خیال....
    من کلا ادم حرص بده ای هستم..با خنده هام....وسط کلاس می بینی معلم داره درس می ده من سرمو با شال بستم ..اخه یه معلم داریم فقط جیغ می کشه..می گه صدای معلم باید رسا باشه...به جون خودم سرم داشت می ترکید از بس بلند حرف می زد....یا با دوستام انقدر حرف می زنیم که دیگه .....وای من تو عمرم این همه از دست یه معلم زجر نکشیده بودم که امسال بحمدلله حاصل شد....به خدا خفه می کنه منو.....
    من فقط یه بار از دست یه معلم یه سیلی خوردم اونم ماشالله انقدر محکم زد یه طرف صورتم بی حس شده بود تا یه هفته...تو دوم ابتدایی....قضیش خیلی طولانیه..
    حالا چون اصراره روزشون مبارک
    گذشته از شوخی روزشون مبارک
    یا علی
    سلام
    انگار روز معلم باید مبارک باشه؟؟!!!!!!!!
    خیلی بی مزه است که فقط 12 اردیبهشت یاد معلمها می افتیم.کاش مقام معلم تو کشورمون از این بیشتر بود...کاش معلم واقعآ ارج و قرب داشت....
    روز پدرتون مبارک.
    سلااااااااااااااام آقای فکری...خوب هستین شما؟؟؟؟

    من اولین باره که میام اینجا...منم رادیویی ام...میشه شما هم برای اولین بار بیاین توی وبلاگم...
    منتظرمااااااااااااااااا
    در غیر این صورت
    موفق باشید
    سلام...
    امیدوارم یکی با شنیدن حرفا و درد دلهای معلما به اونا این روز رو واقعا تبریک بگه...
    به هر حال روز و هفته معلم رو به همه معلمای خودم و به خصوص پدر بزرگوار شما تبریک می گم...
    امیدوارم شان والای معلمی حفظ بشه و براشون احترام بیشتری قائل بشن...

    سلام
    سوسن جون
    پاشکسته من
    جیگر ت رو بخورم خام خام که دلش برای من تنگ شده ها
    یادم رفت
    فکر کردم تو ....
    وای چه خوشگل شدی با پای شکسته
    فک کنم کمی مبارکه...

    فک کنم کمیم دردناک برایه کسایی که انگار درددلشون تازه می شه...

    یادشون می افته معلمنو از حقوق کمی برخوردارن...

    سیستم بمیرو بدم...

    دوباره تکرار ماباعشق معلیم و اگه شاگردامون نباشن میمیریمو اصلا به

    پول اهمیتی نمی دیم...

    حرفایی که اگرم راسته خیلی تکراری شده...

    دلم برایه لغو امتحان به هوای روز معلم تنگه...

    این دلتنگی از سال 83 تا الان تموم نشده...

    دلم برایه معلم ادبیات مرحومم که دیگه نیست تا بهمون انگیزه بده تنگه...

    دلم برایه توبیخ ها وتهدیدا و کم شدن نمره انضباط تنگه...

    روز معلم فک کنم مبارکه...

  • الهه آرانـیـان
  • الان باید بگم هفته ی معلّم مبارک باشه! برای من روز دوشنبه روز معلّمه.داشتن یک خانواده ی فرهنگی خیلی باارزشه حتّی اگر کمتر کسی فرهنگ رو باارزش بدونه و خداروشکر منم بی نصیب نیستم از این نعمت باارزش.
  • سانازمنوچهری (چهارم اردیبهشت)
  • سلام بر شما


    موفق باشید .... و البته پاینده ..امیدوارم احوال پای مبارکتون هم در سلامت باشه

    سلامت باشید .... اون هفته تماسی برقرار کردم اما متاسفانه داشت شارژم تموم میشد ولی خوب حرفمو زدم ...نمیدونم شنیدین یا نه ؟؟؟؟
    میخوام یه چیزی بگم اما انگار حرفی برای گفتن ندارم
    به قول آقای حسینی آمدم که آمده باشم
    روزشون مبارک البته این حرف دلم نیستا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    روزشون مبارک البته این حذف دلم نیستا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    کامنت اولم را جدی نگیرید
    مادر من هم معلم است . حالا که عینک می زند و روی کاناپه می نشیند و بازنشستگی اش را به نظاره نشسته باز هم دوستش دارم .
    سلااااااااااام

    خیلی ممنونم...

    به نظر من که ممنوعه...شما چرا فکر می کنید جوونی آزاده؟؟؟

    بسی مشعوف شدیم از کامنت شما...خیلی ممنونم! به به ...

    براتون آرزوی موفقیت می کنم کاش بعضی ها از شما یاد بگیرن!!!

    راستی نگفتید از موزیک و پست....؟

    همیشه شااااااااااااااااااااااااااااااااااااد بااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااشید.... راستی نمیشه منو هم لینک کنید!!!البته بعدا عضو حلقه میشم...حالا....نگین چه رویی داره



    خدانگهدار
    مادر من معلم است
    چقدر دوستش دارم حیف فرسنگ ها دورم
    منتظر شما هستم استاد
    معلم روز نداره، وقتی از کسی یاد می گیری و حرف هاش همیشه توی ذهنت هست، می فهمی که هر روز، روز معلمه. پس هر روزسال رو به شما تبریک می گم، به شمایی که با قرار شبانه ات برایم معلمی ها کردی.
    امیدوارم معلم بمانی
    با تاخیر روزشون مبارک
    مادر و پدر منم معلم هستن
    راستی خودتون خوبید؟
    ماشالله چقدر بچه معلم داریم اینجا.
    البته این همه بچه ی معلم نشون از این داره که معلم های کشورمون زیادن ولی خدا وکیلی همشون استخدام رسمیه اموزش پرورش ان؟؟؟
    نمی دونم شاید من تا اخر به ارزوم نرسم که یه بار نظرتونو تو وبلاگم ببینم..
    حداقل به رادیویی نمی یان به همونی که لینک کردید(زندگی چون..
    اقای فکری خواهشت می کنم
    قبول داری رئیس رئیسه .....

    آخه واسه منم رئیس رئیسه .....

    یا علی
    روش تدریس
    لینک همه معلمان ایران
    سلام
    بابا نان داد
    بابا جبن داد تا نان داد
    اصلاحیــــــــــــــــــــــــــــــــــــه


    بابا نان داد
    بابا جان داد تا نان داد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی